Cum dezvoltă creativitatea copilul preșcolar?
“ Educatoarea este cea care dăruieşte fiecărui om, la pornirea lui pe drumul spre lumină primele elemente, călăuzindu-i paşii spre marele titlu de om. Ea este aceea care modelează materialul cel mai de preţ – copilul – tinzând ca din fiecare bloc de marmură brută să realizeze o fiinţă înzestrată cu cele mai frumoase trăsături, un om care să înmănuncheze calităţile morale cele mai înalte. Ea este cea care îl ajută pe copil să descopere tainele naturii. Toate acestea au făcut ca activitatea sa, să fie socotită drept profesiunea de aur ” ( Dumitru Salade ) În cazul copiilor mici, creativitatea ar trebui să se axeze pe proces: generarea de idei. Acceptarea ideilor multiple de către adulţi într-o atmosferă non-evaluativă va ajuta copiii să genereze din ce în ce mai multe idei sau să treacă la stadiul următor, cel de evaluare de sine. Pe măsură ce copiii îşi dezvoltă abilitatea de evaluare a ideilor proprii, astfel calitatea lor şi generarea de soluţii devin din ce în ce mai importante.
La această vârstă ( a preşcolarităţii), accentul trebuie pus pe evaluarea ideilor proprii, deoarece aceşti copii îşi explorează capacitatea de generare şi evaluare ale soluţiilor problemei şi îşi revizuiesc ideile bazându-se pe această evaluare.
La această vârstă ( a preşcolarităţii), accentul trebuie pus pe evaluarea ideilor proprii, deoarece aceşti copii îşi explorează capacitatea de generare şi evaluare ale soluţiilor problemei şi îşi revizuiesc ideile bazându-se pe această evaluare.
x
Comentarii
Trimiteți un comentariu