Rolul educatoarei în procesul de integrare a copilului


Noi cei care lucrăm cu copiii, trebuie să-i tratăm din perspectiva dezvoltării, percepându-i ca fiind unici, demni de respect și înțelegere, doar astfel vom putea crea pentru ei experiențe satisfăcătoare. Realizând o educație care răspunde necesităților copilului, stilul predominant de învățare al acestora, care ce centrează pe proces, nu pe produs, cadrul didactic îndeplinește mai multe roluri: „arhitect”, observator/evaluator, regizor, mediator.

Ca arhitect:
  • evaluăm spațiul din perspectiva ochiului copilului
  • adaptăm spațiul la necesitățile și interesele jocului copilului
  • integrăm elementele din lumea de afară în mediul sălii de grupă

Ca observator:

  • Observarea ne orientează în aprecierea progreselor copilului în atingerea obiectivelor educații timpurii

Ca regizor:

  • Stimulăm lucrul în echipă al copiilor
  • Regizăm un anumit scenariu prin selectarea de teme și materiale sugestive; intervenim cu noi materiale și idei pe parcurs, fără a-i întrerupe jocul; sugerăm o varietate de posibilități de joc.


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Tehnici în activitățile artistico-plastice

Dezvoltarea copilului preșcolar