Rolul educatoarei în procesul de integrare a copilului
Noi cei care lucrăm cu copiii, trebuie să-i tratăm din perspectiva dezvoltării, percepându-i ca fiind unici, demni de respect și înțelegere, doar astfel vom putea crea pentru ei experiențe satisfăcătoare. Realizând o educație care răspunde necesităților copilului, stilul predominant de învățare al acestora, care ce centrează pe proces, nu pe produs, cadrul didactic îndeplinește mai multe roluri: „arhitect”, observator/evaluator, regizor, mediator.
Ca arhitect:
- evaluăm spațiul din perspectiva ochiului copilului
- adaptăm spațiul la necesitățile și interesele jocului copilului
- integrăm elementele din lumea de afară în mediul sălii de grupă
Ca observator:
- Observarea ne orientează în aprecierea progreselor copilului în atingerea obiectivelor educații timpurii
Ca regizor:
- Stimulăm lucrul în echipă al copiilor
- Regizăm un anumit scenariu prin selectarea de teme și materiale sugestive; intervenim cu noi materiale și idei pe parcurs, fără a-i întrerupe jocul; sugerăm o varietate de posibilități de joc.
Comentarii
Trimiteți un comentariu